Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τα διπλώματα οδήγησης και ρυθμίσεις θεμάτων άλλων υπουργείων.
Το νομοσχέδιο που συζητείται με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος αναμένεται να ψηφιστεί αύριο από την Ολομέλεια. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση διαμαρτυρόμενο για τη διαδικασία συζήτησης, ενώ η ΜεΡΑ25 αρνήθηκε να ψηφίσει.
Από το νομοσχέδιο, αποσύρθηκε το επίμαχο άρθρο που αφορούσε μεταφορά αρμοδιοτήτων για ορισμένα θέματα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Μετά τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσε είτε να υπάρχει η υπογραφή και του αρμόδιου υπουργού Δικαιοσύνης είτε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταθέσει τις νέες ρυθμίσεις αύριο στην Ολομέλεια ενσωματωμένες σε τροπολογία.
Αντιπαράθεση για το κατεπείγον
Η διαδικασία της συζήτησης με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα διπλώματα οδήγησης, βρέθηκε στο επίκεντρο των επικρίσεων σύσσωμης της αντιπολίτευσης με το ΚΚΕ να την καταγγέλλει και να αποχωρεί από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Η κυβερνητική πλειοψηφία απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, ενώ απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, επικαλέστηκε δύο βασικούς λόγους για τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Πρώτον, ότι λύνεται ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο, λόγω του ανεφάρμοστου ισχύοντος νόμου και κρατά σε ομηρεία 105.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες, που δεν μπορούν να πάρουν το δίπλωμά τους, ενώ κάθε εβδομάδα συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.
Δεύτερον, ότι υπάρχει ρύθμιση στο άρθρο 6 που αποτρέπει την αύξηση των τελών κυκλοφορίας στη βάση των ρύπων και του αντιρρυπαντικού προτύπου που θα εφαρμοζόταν από την επόμενη εβδομάδα.
Τα ίδια επιχειρήματα του υπουργού επικαλέστηκε και ο εισηγητής της ΝΔ, Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι πρέπει άμεσα να επιλυθούν τεράστια προβλήματα στα οποία έχει οδηγήσει -κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς- ο ανεφάρμοστος και επιπόλαιος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης.
Για απαράδεκτη αντικοινοβουλευτική διαδικασία και κυνισμό της κυβέρνησης έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ, με την εισηγήτρια του κόμματος Π. Πέρκα να ζητά να συζητηθεί με την κανονική διαδικασία, ώστε να τοποθετηθούν και οι εμπλεκόμενοι φορείς.
«Δεν έχει μόνο θέματα για την άδεια οδήγησης, αλλά έχει και ρυθμίσεις που αφορούν όλα σχεδόν τα άλλα υπουργεία», σημείωσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι αντιδράσεις τόσο του πρώην υπουργού Υποδομών και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη, όσο και του Γιώργου Βαρεμένου που κατηγόρησαν τη κυβέρνηση ότι θέλει να περάσει νύχτα και χωρίς διάλογο ένα πολυνομοσχέδιο.
«Πρέπει να έρθει ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος δεσμεύτηκε, κατά τη ψήφιση του νόμου για το επιτελικό κράτος, για καλή νομοθέτηση και ότι δεν θα φέρει νομοσχέδιο χωρίς διαβούλευση και να μας ενημερώσει. Να μας εξηγήσει αυτόν τον τραγέλαφο που συμβαίνει με την κυβέρνηση της ΝΔ να αλλάζει μέσα σε 10 μέρες τον νόμο που η ίδια ψήφισε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόγκας, μίλησε για κοινοβουλευτική εκτροπή και πρότεινε να κληθούν τουλάχιστον να πουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή οι αρμόδιοι φορείς. Πρόταση με την οποία συμφώνησαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
«Δεν ξέρω αν εσείς στη ΝΔ έχετε αποκαταστήσει τη κανονικότητα εμείς όμως δεν νιώθουμε καλά με τους Έλληνες πολίτες για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής μετά τις εκλογές», πρόσθεσε.
«Όχι μόνο συνεχίζετε ένα αντικονοβουλευτικό απαράδεκτο καθεστώς που υιοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά το έχετε ξεπεράσει. Φέρνετε ένα πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στο οποίο υπάρχουν ρυθμίσεις που αφορούν άλλα υπουργεία, όπως το θέμα της ανταποδοτικότητας των δήμων για την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής. Μπαίνουμε σε άσχημους ατραπούς, εμείς δεν μπορούμε να νομιμοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία και αποχωρούμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας», τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.
Ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση δείχνει να αποφεύγει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ ζήτησε την απόσυρση της απαράδεκτης διάταξης, όπως είπε, για τα ανταποδοτικά τέλη που είχε ζητήσει ο δήμαρχος Φυλής για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ στη περιοχή.
Νατάσα Θωμά, ΑΠΕ-ΜΠΕ